Jak na online detox?

Možná jste jen bez nálady, ale také už můžete být psychicky unaveni ze sociálních sítí. Každopádně detox Vám pomůže s obojím.

Sociální sítě. Pár odpůrců se ještě najde a lidí, kteří je využívají jen do práce či k hledání věcí. Většina z nás ale tráví na sociálních sítí hodiny a hodiny denně pouhým srolováním Facebooku, Instagramu nebo Twitteru.
ikony na mobilu

Nezáleží na tom, jestli se lidmi, které sledujete, necháváte ovlivňovat. Sociální sítě jsou jedna velká reklama a každý Váš krok na nich je monitorován. Podle toho, co sledujete, se také filtruje obsah, který Vám daná síť ukáže. Udržujeme se tedy v takové bublině našeho zájmu. Co když toho ale máme někdy už dost? Příspěvky vypadají skoro všechny stejně a nic nového nám to nepřináší. I to může být důvod k online detoxu.

Důvod pro detox ale může být jakýkoli. Nebo dokonce vůbec žádný. Málokdo si už vzpomene, jak život vypadá bez těchto sítí, a proto i pokud žádný důvod nemáte, zaručeně Vám to něco přinese.
myšlenky ženy

Jaký je ideální čas pro detox?

Pokud trávíte u telefonu několik hodin denně, každý den navíc, bude znát. Každopádně minimum je jeden týden. Během toho se dá zaznamenat změna a přijde první lehké prozření. Nejideálnější je jeden měsíc a poté se i sám rozhodnout, jak to s Vámi a sociálními sítěmi bude dál.

Jak opravdu začít?

 

Pokud používáte například messenger ke komunikaci i ve Vaší práci a je to pro všechny výhodné, nastavte si na ně upozornění, zbylým lidem oznamte, že zde nebudete a pro případ nutnosti poskytněte telefonní číslo. Tak Vám budou chodit upozornění pro opravdu důležité věci v práci a slibte si, že jindy telefon opravdu nezapnete. Stačí k tomu kapka vůle a nebude to pro Vás problém. Samozřejmě to můžete vzít i radikálnější cestou, ale toto by měl být základ.

POZOR: V tomto případě opravdu nefunguje jen snížení času na daných sítí. Samozřejmě je to benefit, ale pokud si opravdu zkusíte pár dní bez, pocítíte zvláštní formu klidu. Možná první, druhý den budete rozrušení, ale určitě s tím nepřestávejte! Je to jistá známka závislosti.

Jaké jsou hlavní výhody?

Nedáte zabrat tolik očím a zádům z důvodu působení modrého světla a vysedáváním u počítače či telefonu. Uvolníte se, celá Vaše psychická stránka si odpočine. Nenecháte se ovlivňovat okolím, kterým se možná ani ovlivňovat nechcete. Více poznáte sami sebe a přinese to určitý nadhled.