A co budu jíst?


Ovoce, zelenina
Ačkoli myšlenka, že se vegetariáni živí pouze mrkví a salátem, je mylná, zelené věci budou stále tvořit velkou část vašeho nákupu. Nejlepší rada? Nebojte se experimentovat. Většina lidí sáhne tak akorát po triu paprika-rajče-okurka, ale tato sekce toho nabízí daleko více. Z dýní je skvělá polévka, nebo se hodí i do dezertů.
košík zeleniny.jpg
Grilovaný lilek je lahůdka. Cukety se dají krásně zapékat, podobně jako to děláte s lasagnemi. Nezapomeňte základy, jako jsou třeba brambory nebo cibule. Takové bramborové placky jsou neprávem zapomenutý skvost české kuchyně. A ovoce? Ovocnou mísou nepohrdnou ani zapřisáhlí masožravci, a kromě toho je skvělé kdykoli vás honí mlsná. A nezapomeňte na ořechy, jsou skvělým zdrojem proteinů.
snídaně s hummusem.jpg 
Mléčné výrobky
Tady hodně záleží na tom, jestli jste vegetarián nebo vegan. Veganům jsou k dispozici náhražky ze sóji, vegetariáni si v tady vyberou SKORO bez omezení. Sýry jsou obvykle vegetariánské, pokud nesáhnete po nějaké specialitě s kousky masa uvnitř. U různých pomazánek pozor na příchutě, třeba ty krevetové obsahují občas (není to pravidlem, ty nejošizenější občas bývají paradoxně vhodné i pro býložravce) i, šok, mořské plody. Nejopatrnější byste ale měli být u jogurtů a různých mléčných dezertů. Tady si složení rozhodně přečtěte, některé z nich totiž obsahují želatinu.
smoothie z borůvek a banánu.jpg 
Rýže, těstoviny a sladké
Ráj všech, kdo odmítají konzumaci živočišných produktů. Rýži, kuskus, čočku, těstoviny, jáhly nebo třeba cizrnu můžete konzumovat prakticky neomezeně. Čočka a cizrna vám dodají bílkoviny, u rýže je zdravější, ale nikoli nutné, sáhnout po její hnědé variantě. Vadí vám, že se luštěniny musí namáčet? Sáhněte po červené čočce, je na stole za dvacet minut, nebo si vyberte variantu v plechovce. Co se sladkostí týče, tak si akorát opět dejte pozor na želatinu v bonbonech, jinak se tu můžete pohybovat prakticky bez omezení.